Web Cross

Google Ads strategie maakt je online beter vindbaar

Geplaatst op

Wil jij online beter gevonden worden? Zorg dan voor een Google Ads strategie. Google Ads marketing is hét instrument om jouw doelgroep te bereiken. Google Ads – de nieuwe naam voor Google Adwords – toont jouw advertenties in de zoekresultaten van werelds grootste zoekmachine. Deze vertoningen zijn ook nog eens gratis. Pas bij een klik hoef je te betalen voor je advertentie. Ook kun je advertenties plaatsen in de omgevingen van bijvoorbeeld YouTube en Gmail. Om je helemaal te overtuigen van Google Ads staan hieronder de belangrijkste redenen om een Ads strategie op te stellen.

Flexibel budget

De hoogte van je budget is niet bepalend voor succes met Ads. Google gebruikt een veilingsysteem. Dit houdt in dat je een bod – vanaf 0,01 euro is al mogelijk – doet voor het plaatsen van je advertentie. Vervolgens bepaalt Google op basis van andere biedingen door concurrenten of je advertentie wordt geplaatst. Een bod kun je altijd verhogen of verlagen. Ook biedt Google de mogelijkheid om inhoudelijk aanpassingen te doen aan je advertentie. Door het aanpassen van zoekwoorden kun jij je advertentie at runtime nog beter optimaliseren voor je doelgroep.

Resultaten meten

Voor het optimaliseren van je advertentie(s) maakt Google alles voor je meetbaar. Als adverteerder heb je de beschikking over een breed arsenaal aan statistieken. Je krijgt bijvoorbeeld inzicht in je conversies, return on investment (ROI), bounce rate en aantal vertoningen. Met deze relevante data kun je dus goed beoordelen hoe goed zoekwoorden scoren en of je biedingen de investering waard zijn. Ook geeft Google zelf een oordeel over de kwaliteit van je advertentie. De kwaliteitsscore gaat over de relevantie van de bestemmingspagina en de advertentie ten opzichte van de gekozen zoekwoorden.

Targeting en remarketing

Om je doelgroep te bereiken, maakt Ads onder andere gebruik van targeting op locatie en remarketing. Targeting laat jou als adverteerder bepalen op welke geografische locatie de advertentie getoond moet worden. Ook deze instellingen kun je aanpassen wanneer en hoe je maar wilt. Een andere techniek heet remarketing. Deze functionaliteit onthoudt bezoekers die eerder jouw website bezocht hebben. Aan hen kun je jouw advertenties opnieuw tonen en kan dit een stimulans geven aan je verkoopcijfers, registraties of naamsbekendheid. Ben je nu overtuigd geraakt van de kracht van Google Ads? Conversies.nl helpt je als online marketing bureau Groningen en omstreken graag verder bij het opzetten van de perfecte Ads strategie. 

Gerelateerde berichten

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden