Er zijn erg veel verschillende factoren die meespelen bij de online vindbaarheid van een website. Je blijft continu bezig met het optimaliseren van je website als je al deze factoren wil afvinken. Dit is een grote investering, het kost erg veel tijd en geld. Daarnaast is de ene factor belangrijker dan de ander. In dit artikel behandelen we de belangrijkste factoren zodat je de online vindbaarheid kan vergroten met zo min mogelijk inspanning.

Techniek van je website

Een website Ć¼berhaupt bouwen begint bij de techniek van een website. Hoe zal jouw website er uit komen te zien? Hoe kan de bezoeker navigeren over de website? Hoe komt de URL structuur er uit te zien? Dit zijn allemaal zaken die je van tevoren moet uitwerken voor de website gebouwd kan worden. Ook bijvoorbeeld de page speed van een website behoort tot de techniek van de website. Dit is ook een ranking factor van Google.

Autoriteit

Naast de techniek is autoriteit ook een belangrijke ranking factor. Autoriteit zegt iets heel belangrijks over je website. Op verschillende manieren kan de autoriteit verhoogd worden. Een website die erg oud is zal meer autoriteit hebben dan een website die net nieuw gebouwd is. Daarnaast zal een verwijzing van een ander autoritair platform veel doen met de autoriteit van jouw website. Het verzamelen van deze verwijzingen is dus belangrijk. Met behulp van goede SEO zal de autoriteit verhoogd worden.

Content

Het is belangrijk om het extra makkelijk en duidelijk te maken voor Google waar je website, categorie en pagina over gaan. Om een pagina sneller en beter te laten ranken is het van belang dat Google zelf kan lezen waar de pagina over gaat. Geoptimaliseerde content kan hierbij niet ontbreken. Het gebruiken van H1, H2, H3 etc. maakt het nog duidelijker.