Geplaatst op
Bijna alle online-bedrijven werken tegenwoordig met Google Ads. Eerst was het Google AdWords, maar dit is sinds kort veranderd naar Google Ads. Ook iemand zonder verstand van technologie kan met het programma aan de slag gaan. Heb jij een Google Ads campagne opgezet, maar komen hier nog niet veel leads voor terug? Er zijn een aantal manieren waarop je meer uit je huidige campagne kan halen.
Kies de juiste zoekwoorden
Als je niet zoveel verstand hebt van Google Ads kan het moeilijk zijn om de juiste zoekwoorden in te stellen. Welke zoekwoorden kun je nu het beste gebruiken? Je moet er rekening mee houden dat als je je op veel woorden gaan richten, de rekening hoger wordt. Het geldt namelijk zo: hoe meer adverteerders er zijn, hoe hoger de prijs. Het is daarom belangrijk om de juiste zoekwoorden en termen te kiezen. Deze sluiten niet alleen beter aan bij de zoeker, maar het is ook nog eens goedkoper.
Er zijn verschillende tools die je kunnen helpen bij het kiezen van de juiste zoekwoorden. Gebruik bijvoorbeeld de Keyword Planner. Deze tool geeft je inzicht in het zoekgedrag van je klant, zodat je op de woorden kunt targeten die zij gebruiken.
Een goede advertentietekst
Naast het instellen van de juiste zoekwoorden zijn er ook nog andere manieren om je doelgroep het beste te bereiken. Zo is het schrijven van een goede advertentietekst belangrijk. Een advertentie in Google bestaat uit een titel, korte regels tekst en een link. Het kan daarom lastig zijn om je boodschap over te brengen. Het is belangrijk dat je een opvallende advertentietekst schrijft. De potentiële klant moet natuurlijk wel op jouw advertentie klikken en niet op die van een concurrent. Zet de bezoeker centraal en vertel de voordelen voor de klant. Ook kan het helpen om een call-to-action in de advertentie te zetten.
Het gaat om conversie
Het doel van het opzetten van een Google Ads campagne is niet alleen het krijgen van kliks op je advertentie, het gaat natuurlijk om conversie. Je wilt het liefst iets verkopen op je website en het zou mooi zijn als Google Ads hierbij kan helpen. Een goede advertentie leidt tot conversie. Link daarom een advertentie nooit naar de homepagina van de website, maar naar een specifieke landingspagina die aansluit bij de zoekopdracht. Daarnaast raden we je aan om de campagne te koppelen aan Google Analytics. Zo kun je precies zien welk gedrag een bezoeker vertoont en krijg je inzicht in de conversie.
Gerelateerde berichten
Google Ads strategie maakt je online beter vindbaar
Wil jij online beter gevonden worden? Zorg dan voor een Google Ads strategie. Google Ads marketing is hét instrument om jouw doelgroep te bereiken....